Storytelling
Geregistreerd op: 26 Mei 2013 Berichten: 627
|
Geplaatst: 04-08-2013 18:46:25 Onderwerp: secondary en clan-specific abilities |
|
|
Huisregel: secondary en clan-specific abilities
Secondary Abilities, zoals o.a. beschreven in The Guide to the Camarilla p. 67-72, zijn toegestaan in onze setting. Maar ze kosten wel net evenveel als gewone abilities (we gebruiken dus de optional rule inzake halve kost niet)
Sommige sec abilities die beschreven staan, zijn echter nogal nutteloos als aparte ability, aangezien zij evengoed als specialty van één vd basis-abilities op het char sheet kunnen worden gezien. Ik heb het dan bvb over History of Psychology, die allebei perfect kunnen worden genomen als specialty van academics (een knowledge die al een specialty geeft vanaf het 1ste bolletje).
Naast secondary abilities bestaan er ook clan-specifieke abilities. Deze staan beschreven in de clanboeken. Alle clan-abilities uit de officiële ww-clanboeken (revised edition), zijn toegelaten in onze setting, maar enkel voor leden van die clans natuurlijk
(net zoals combo disciplines en de meeste merits en flaws uit de clanboeken ook toegestaan zijn voor leden van die clan)
Voorbeelden van clan-specific abilities zijn Malkavian Time (talent, Malk) of Sewer Lore (knowledge, Nosferatu) |
|