Duister Gent Duister Gent
LARP
 
 FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 

Downtime acties, invloeden-acties en downtime subforum

 
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Duister Gent -> Huisregels
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Storytelling



Geregistreerd op: 26 Mei 2013
Berichten: 627

BerichtGeplaatst: 07-10-2013 19:00:55    Onderwerp: Downtime acties, invloeden-acties en downtime subforum Reageren met citaat

"Downtme' wil zeggen: de tijdsperiode tussen 2 sessies.

Veel spelers willen tussen de 2 sessies in zaken doen met hun character. Dit worden 'downtime acties' genoemd.

Deze acties kan je melden aan st via een pm naar het Storyteller-account op dit forum, of via een mail naar duistergent@gmail.com


Maar, sommige downtime -acties hebben specifiek te maken met het inzetten van invloeden. Dergelijke influence acties meld je aan de influence-narrator Arne, via een pm naar het Influences-account op dit forum.


Ten slotte is er ook de mogelijkheid voorzien om bepaalde downtimes uit te spelen via het forum.

Ik weet het, forum-roleplay is niet iedereens cup of tea, maar het is zeker eens het proberen waard. Het zorgt voor grote tijdswinst op de avonden van de sessies, want soms kan het zeer storend zijn als voor een sessie begint, er eerst een groepje spelers zich afzondert met een st voor een tabletop-onderonsje. Er zijn situaties waarin dit niet te vermijden is, maar we trachten dit tot het minimum te beperken. Want dergelijke vlak-voor-de-sessie-downtimes zijn vaak storend, en kunnen het begin vd sessie vertragen. En de betrokken spelers kunnen zich ook opgejaagd voelen als achter hen met tafels wordt versleurd, wat de roleplay niet ten goede komt.

Daarom dus bestaat de mogelijkheid tot forum-downtimes. Als je een forum-downtime wil aanvragen, meld dit dan zowel aan Storytelling als aan Admin1 (Nick). De forum-admin zorgt er dan voor dat de deelnemers aan de downtime toegang krijgen tot het subforum dat hiervoor voorzien is.

Na afloop wordt de thread gearchiveerd, en worden alle toegangspermissies opnieuw ingetrokken.

De deadline voor een forum-dt is steeds vastgelegd op de dag voor de sessie (vroeger mag ook natuurlijk). Maar ingame gebeurt het vaak dat de datum wordt 'ge-time-freezed'. Als dit het geval is, zijn de deelnemers aan de downtime uiteraard beperkt in hun communicatie zolang de thread nog niet is afgesloten

joris
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Ben C (bugged account)



Geregistreerd op: 30 Sep 2013
Berichten: 21

BerichtGeplaatst: 08-10-2013 09:20:58    Onderwerp: Reageren met citaat

Hoe veel downtime-acties krijgt een speler?

Wat geldt als actie? Wat niet?
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Storytelling



Geregistreerd op: 26 Mei 2013
Berichten: 627

BerichtGeplaatst: 08-10-2013 18:28:44    Onderwerp: Reageren met citaat

Ben Coppens schreef:
Hoe veel downtime-acties krijgt een speler?

Wat geldt als actie? Wat niet?


er is geen wiskundige limiet, het is niet doenbaar om alle verschillende soorten downtimes correct te kwantificeren. Iets nieuws leren, of het nu een ritueel is of een xp-uitgave, dat neemt veel meer tijd in beslag dan een gesprek tussen twee of meer kindred. Daar een wiskundige formule voor proberen op te stellen die rekening houdt met alle variabelen, daar gaan we niet aan beginnen.

Nu, het moet wel redelijk blijven natuurlijk, en storytelling behoudt zich het recht voor om tegen een speler te zeggen dat hij of zij daar absoluut geen tijd meer voor heeft deze maand.


Wat zijn downtime-acties?

- je invloeden beheren (dit meld je dus aan Influences)

- xp uitgeven en dus bvb trainen of studeren (dit meld je aan Storytelling)

- een nieuw ritueel leren (dit meld je aan Storytelling, en als je een Tremere bent, ook eerst aan de Regent om ingame toestemming te krijgen)

- gesprekken tussen kindred, zoals bvb clan meetings

Storytelling hoeft niet per se betrokken te worden in elke onderlinge pc-conversatie. Sommige spelers sturen copies van pm-conversaties door, andere niet. De regel is natuurlijk: als er een power wordt gebruikt, dan moet een st of narrator hiervan op de hoogte zijn. En soms is het ook van belang voor een plot dat st wordt ingelicht. Maar bij bepaalde vormen van politiek gekonkelfoes, is dat minder noodzakelijk. Ook wij worden graag eens verrast Wink

Clan meetings tussen de sessies door kunnen dan weer het beste gewoon op het desbetreffende clanforum worden weergegeven.

- jagen is natuurlijk ook een downtime-actie, die elke keer plaatsvindt. Hoeveel je jaagt is natuurlijk afhankelijk van verschillende zaken, zoals je generatie en bloodpool, of je al dan niet een herd hebt, of je veel vitae-vragende disciplines hebt, en zaken als prey exclusion of bepaalde feeding habits. Sommige kindred gebruiken ook invloeden om aan bloed te geraken.

Nu, omdat wij spelen met de nadruk op het verhaal en niet op tel- en rekenwerk, gaan we uit van de regel dat elke speler bij het begin van een sessie op 1 onder zijn of haar maximum staat. Dat wil zeggen dat je de avond voordien hebt gejaagd en je toen hebt volgedronken. Bij het ontwaken de avond van de sessie staat zo elk character op maximum - 1 BP

Elke speler geeft één keer zijn feeding habits door, zoals we ook verwachten info te krijgen (of al gekregen hebben) over havens en veiligheidsmaatregelen. Het is dus niet verplicht om elke maand in detail aan st te gaan beschrijven hoe je je voedt.
Maar als het jagen je inspireert tot een mooie nachtboek-notitie, dan lezen wij dat graag.


- en ten slotte, hetgeen vaak gewoon met een pars pro toto 'downtimes' wordt genoemd: onderzoeken, ondervragingen, formele vergaderingen, excursies naar bepaalde locaties, reizen naar andere Domeinen...



Kortom, alles wat je doet tussen 2 sessies door, is een downtime-actie. We rekenen op de intelligentie van de spelers om zelf te kunnen inschatten wat al dan niet relevant of belangrijk genoeg is om aan Storytelling mee te delen.

Maar wat in ieder geval niet kan, is dat 2 spelers elkaar ergens tegenkomen, op café of in de Outpost bvb, en besluiten ingame te gaan, waarbij dan 1 pc de andere Mesmerizet of Entrancet, zonder dat er hier st's of narrators bij betrokken zijn.

Wat wel kan is dat spelers tussen sessies door ingame informatie uitwisselen of plannen maken, en dit aan niemand anders melden.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Duister Gent -> Huisregels Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum
Je mag niet stemmen in polls in dit subforum


Wilt u geen reclame op dit forum en genieten van extra voordelen? Klik dan vlug hier voor meer informatie!
 

Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
immo op Realo
Maak snel, eenvoudig en gratis uw eigen forum: Gratis Forum


Charcoal Theme by Zarron Media, converted for phpBB 2.0.5 by phpBB2.de