Duister Gent Duister Gent
LARP
 
 FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 

Invloeden

 
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Duister Gent -> Huisregels
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Storytelling



Geregistreerd op: 26 Mei 2013
Berichten: 627

BerichtGeplaatst: 24-08-2013 15:20:08    Onderwerp: Invloeden Reageren met citaat

Huisregel: Influences

Voor Influences kiezen we voor systeem dat gebaseerd is op het Mind's Eye Theatre-systeem (MET), maar dan vereenvoudigd.

Wij onderscheiden de volgende 8 invloedssferen:

- Administratie (omvat het vroegere bureaucracy en political infl)

- Criminaliteit (vroeger street en underworld)

- Cultuur & Media (omvat de vroegere sferen media en high society)

- Economie (vroeger finance en industry)

- Gezondheidszorg (heette voorheen health influence)

- Justitie & Veiligheid (omvat police, law en security)

- Onderwijs (heette voorheen university infl, maar dit kan ook bij een technische hogeschool zijn of zo)

- Religie & Occultisme (omvat de vroegere sferen church en occult)



Sommigen vragen zich misschien af: waar is transportation naartoe? Wel, er is geen enkele reden waarom dit niet onder 'Economie' zou kunnen vallen. Of je kan ook een taxi-chauffeur als Contact nemen als je wil. Er is geen nood aan een aparte invloedssfeer hiervoor. En 8 ipv 16 invloedssferen, dat wil zeggen dat het werk van de influence st in één klap gehalveerd wordt Smile




Verder voeren we de regel in dat je abilities in overeenstemming moeten zijn met je invloed. Dit wil zeggen:

- wie Administratie op 2 wil hebben, moet minstens 1 bolletje hebben in de knowledge Politics. (Voor een score van 1 is er geen requirement)
En als die speler dan gedurende het spel zijn Administratie-invloed naar 3 wil laten groeien, moet politics eerst op 2 worden gebracht met xp. En zo voort, dus telkens 1 level lager in de overeenkomstige abilty dan in de invloedssfeer.

- Criminaliteit: Streetwise-talent of Larceny-skill

- Cultuur & Media: Expression-talent of Perform-skill

- Economie: Finance-knowledge

- Gezondheidszorg: Medicine-knowledge

- Justitie & Veiligheid: Law-knowledge of Investigation-knowledge

- Onderwijs: Academics-knowledge of Science-knowledge

- Religie & Occultisme: Occult-knowledge of Academics (theologie)


Laatst aangepast door Storytelling op 24-08-2013 18:36:45; in totaal 2 keer bewerkt
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Storytelling



Geregistreerd op: 26 Mei 2013
Berichten: 627

BerichtGeplaatst: 24-08-2013 15:32:08    Onderwerp: Reageren met citaat

Invloeden: use-acties



ADMINISTRATIE

Governmental and business offices, including utilities (water, gas, electricity); the creation and cutting of red tape.
Elected officials: regional and federal representatives and senators, mayors and City Councils, governors and provincial council members.


Level 1: Alter/trace utility bills, expedite minor processes that take time, take advantage of minor bureaucratic loopholes, make files on peoples' traceable activity.
Minor lobbying, identify real platforms of politicians, find out about major donors to campaigns

Level 2: Alter birth certificates/driver's license; temporarily close a small road or park, get inspectors sent to locations, cause delays in applications,
Meet small time politicians, have forewarning of laws forthcoming, get appointments with your representatives, get demographic information., acquire public aid or use a fund-raiser to get funds (2,000 euro per action pt spent)

Level 3: Create false ID's, death certificates, marriage licenses, passports; close a public school for a day; shut down a small business on a violation; connect/disconnect utilities on a block.
Sway or alter political projects, manipulate local committees, lunch with a suburban mayor, get a quick passport or permit, identify agendas of any elected or appointed official.

Level 4: Create false land deeds and titles; initiate phone taps; initiate an tax investigation, an environmental investigation or administrative audit, get untraceable utility service, bog down a lawsuit or investigation in red tape.
Enact minor legislation, dash careers of minor politicians, be a major player in a suburb, be a City Councilor

Level 5: Start, stop, or alter a city-wide program or policy; shut down a big business on a violation; rezone areas; destroy records of a person at the city level, stop a federal investigation.
Get your candidate in minor office, enact more encompassing legislation countywide, control a block of votes on City Council, be a major obstacle to any candidate in the Domain.

Level 6: Arrange a secret audit of a person or business, destroy all identification records on a single person, get entire departments fired or transferred, gain technical immunity from something.
Block the passage of major bills, suspend a major law temporarily, use state bureaus or subcommittees, write a new law.



CRIMINALITEIT

Homeless people, street gangs, unorganized crime.
Organized crime; prostitution, arms, gambling, fraud, extortion, auto theft, Mafia.
All thugs are mortals with 6 Physicals, 4 Mentals, 3 Socials, 4 Willpower, Brawl 3 and Firearms 2.


Level 1: Have an ear open for the word on the street, identify most gangs and their turfs and habits, know your way around homeless shelters, read graffiti and understand it.
Obtain minor contraband/drugs, find an illegal card game, know a hooker that's not a cop, get someone's car stolen and chopped, know what to do with a stolen credit cards, fence loot and skim from illegal dealings to get cash (2,000 euro per act pt spent)

Level 2: Live mostly without fear on the underside of society, identify any illicit substance, know the survival obstacles of any given neighborhood.
Obtain pistols or melee weapons on short notice, go and get serious drugs, go and get stolen cars, know a wiseguy, send someone a free prostitute, go and get a few stolen credit cards.

Level 3: Arrange some services from street people or gangs, get a building staked out by homeless watchers, put a rumor out on the street.
Get 2 amateur local thugs to rough someone up for you, know where a fence/chop shop/whorehouse/illegal casino is, get a rifle, shotgun, or submachine gun.

Level 4: Mobilize groups of homeless, have a word in almost all gang operations, get a gang to protect someone, plant drugs on someone with a pickpocket.
Get 4 amateur local thugs to shoot a place up for you, have white-collar crime connections, control a single crime ring for 2 weeks, get a place immunized from organized crime.

Level 5: Initiate drive-by shootings, identify regular police informants, start a small two-gang shootout, use the homeless as couriers/information networks/infiltrators.
Get 8 amateur local thugs to make someone disappear, arrange gangland assassinations of non-made guys, get a professional firebug to burn something down, get someone's car wired to blow up.

Level 6: Instigate large scale gang riots, organize homeless demonstrations, target businesses for looting, identify someone as an enemy of the poor, boycott a homeless shelter.
Get teams of local amateur thugs to tear 4 places apart at the same time, get extensive organized crime connections, be the local Don, call in a world-class professional hit man.



CULTUUR & MEDIA

Culture and subculture, fame, fashion, trendsetting.
Newspapers, television, radio.


Level 1: Obtain hard-to-get tickets for shows, get the lowdown on obscure subcultural trends, be the first to get that CD/DVD, hear about parties, learn about who's who.
Learn about breaking stories early; submit small articles, know a few reporters to tip, be on college radio, get a letter to the editor published in an underground free press.

Level 2: Track celebrities and luminaries, be a local voice in the entertainment field, get invited to the right parties, sit in the front row, get the sneak preview, earn or ‘borrow’ money (1,000 euro per act pt spent)
Suppress small articles or reports, get investigative reporting information, get a photographer to show up, have a reporter in your pocket, get research done on a subject, trace personal ads.

Level 3: Crush promising careers, get backstage passes to anything, have rich people ask you for trend advice, be well-known in a subculture or social scene.
Initiate news investigations and reports, access media production resources, start a major investigative story, get a TV news crew to show up with satellite feed, make an independent film.

Level 4: Achieve temporary minor celebrity status (Fame 1), skip lines, get VIP treatment everywhere, get hit on by beautiful people, know who is doing what with who, set minor trends.
Initiate a fake story with local attention, influence story selection, get an editor to kill a story, get a TV series to do a local episode, get radio personalities fired, kill an underground magazine.

Level 5: Appear on a talk show, ruin a new club/gallery/festival/other high society gathering, have an annual must-attend party with everybody there, meet visiting celebrities in their hotel rooms.
Initiate a fake story with nationwide attention, get newspaper people fired, affect the storyline of a TV show, change a radio station's format, own an unaffiliated local TV station, stop any one story.

Level 6: Give temporary minor celebrity status to others (+1 level of Fame), have visiting celebrities visit you at home, be the #1 person to sleep with to get ahead.
Get TV personalities fired, control a local newspaper or TV affiliate, create a television show, create a major picture locally, cancel local coverage of a sporting event



ECONOMIE

All things monetary; banks, investment firms, brokers, etc. All loans are amortized over one year to be paid back incrementally every month.
All kinds of businesses (including transportation), unions. All union thugs are mortals with 6 physicals, 3 socials, 4 mentals, willpower 4, craft 3, and brawl 2.


Level 1: Receive a loan (200,000 euros - payback 240,000), learn about economic trends, get a dozen accounts all over town, run a credit check on someone, identify whether a bill is counterfeit, get up to 3,000 euros in cash per act pt spent.
Learn about industrial projects and movements, union membership, borrow portable tools, learn a trade, get a night job, get your car fixed cheap.
Know a cabbie/subway conductor/airport employee/chauffeur, recognize shipments that are unusual or unscheduled

Level 2: Receive a loan (1,000,000 - payback 1,200,000), trace unsecured bank accounts, identify a person's collateral properties, get an insider stock tip.
Have minor projects performed by small crews, arrange small 'accidents' on the job site, get an expert welder to do a job for you, be known as a good member to a single union
Track a target who's using public transportation, arrange passage within the Domain safe from mundane threats, have a limo available.

Level 3: Receive a loan (4,000,000 - payback 4,800,000), create a secure bank account, access ATM camera tapes, get copies of someone's signature.
Get a union thug to break something, organize minor strikes, appropriate a blast furnace for a short time, get some silver bullets/vehicle armor/torture devices… made.
Seriously hamper a single individual's ability to travel for a few days, travel inconspicuously, smuggle one package every two weeks, have an armored lightproof limousine available.

Level 4: Receive a loan (20,000,000 - payback 24,000,000), delay deposits; credit alterations, interfere with specific stock transactions, cause a tax audit or investigation (BBI).
Close or revitalize a small plant, take over a small plant for two weeks, get anyone booted out of any union, initiate an safety and health inspection or environmental inspection, get a pair of union thugs to burn something down
Shut down one form of mass transit for a few hours, have an entourage with chase cars available, arrange trucker/pilot/shipping strikes, smuggle one shipping crate every two weeks.

Level 5: Receive a loan (100,000,000 - payback 120,000,000), control an aspect of city-wide banking, stop an BBI audit or investigation, foreclose on a small business.
Manipulate a large local industry, organize a major area strike, manufacture a hundred of anything, stop safety and health/environmental inquiries.
Smuggle with impunity, keep a helicopter on station

Level 6: Receive a loan (200,000,000 - payback 240,000,000), manipulate local banking, stop loans, seize accounts, shut down medium-size businesses, send out repo men.
Get a dozen union thugs with diesel equipment to demolish a building, cut off production of a single manufactured resource in the Domain, build a preposterous custom haven.
Have a private Learjet at every area airport, permanently close an airport/train station/dock/truck yard.



GEZONDHEID

Hospitals, blood banks, doctors.

Level 1: Gain 3 blood points per act pt spent, fake vaccination records, get medical supplies (latex gloves, biohazard stickers, syringes), be first in line at the ER, get a wheelchair van delivered.

Level 2: access to minor medical records, get a copy of a coroner's report, get an ambulance to make a run with no record, get a doctor to make a house call.

Level 3: corrupt results of tests or inspections, alter medical records, get a gunshot wound treated quietly, schedule patients for surgeries without their permission.

Level 4: instigate a minor quarantine, acquire a cadaver, destroy medical records, have people institutionalized or released, start an investigation ( by health department or Orde van Geneesheren), abuse grants for personal use (500 euro per act pt spent).

Level 5: have a special research project performed, shut down a business for health code violations, stop an investigation ( by health department or Orde van Geneesheren), close a doctor's office or two.

Level 6: instigate a major quarantine, shut down a hospital, have mass blood samples taken, have a covert autopsy of a paranormal being performed.




JUSTITIE & VEILIGHEID

Law enforcement personnel, jails, prisons, and police stations. Private detectives
Judges, lawyers, law firms, courtrooms, etc.


Level 1: Get free representation for small cases, have a lawyer who answers his phone, sue people for messing with you, learn about someone's holdings/legal status.
Gather police information and rumors, avoid traffic tickets, understand a scanner, find incarcerated people, ask a patrolman what he's noticed on his beat.
Get security tape footage.

Level 2: Avoid bail for some charges, have minor charges dropped, get a quiet settlement when being sued, get a lawyer to build a complete file on someone, create a screen to slow investigations,
Have license plates checked, avoid minor violations, get a cop to keep an eye on your haven, know a desk sergeant at a precinct house, get rap sheets, learn about current investigations.
Minor contacts at the local security firm - Know security experts-Hire Security for an event.

Level 3: Get good representation, manipulate legal procedures (wills, contracts, etc), start a state investigation, have a lawyer with assistants drown someone in legal briefs.
Find bureau secrets, get copies of an investigation report, have police hassle, harass, book, or detain someone, initiate a local criminal investigation, call in a major helicopter search.
Access court funds; or ‘obtain’ money form the evidence room (1,000 euros per act pt spent).
Access to most known and installed security devices (cameras, alarms ) -Install such an installation without public knowledge - Hire very discreet security personnel that you hand‐picked for the event.

Level 4: Issue subpoenas, tie up court cases, have most charges dropped, cancel or arrange parole, start a federal investigation of some sort (state security or federal police), stop a local investigation.
Access confiscated weapons or contraband; have serious charges dropped, frame someone for a felony, call in a SWAT team, make a police station your haven.
Bypass personal bodyguards and security personnel - Have a say when and where the security will make their rounds and shifts - Hire or fire personnel.

Level 5: Close down a federal investigation, have deportation proceedings held against someone, get warrants revoked, hide ownership of anything, find a legal weakness to exploit.
Institute major multi-branch investigations, arrange setups/stings, have officers fired, frame someone for a series of felonies.
Influence the roads taken by money transports and know when they are taking place. - Run most of the security related events in Ghent and change footage of cameras.

Level 6: Arrange for a court case to be decided however you please, get attorneys disbarred, get judges investigated, seriously threaten anyone with a custom lawsuit, get a law declared unconstitutional
Paralyze departments for a short time, close down any investigation, get someone put on or taken off the Most Wanted list, create a secret illegal task force.



ONDERWIJS

Higher education, research, administration of colleges.

Level 1: Access to low level university resources; obtain copies of school records, get students' social security numbers, identify experts in various fields.

Level 2: Know a contact or two with useful knowledge or skills, get keys to some buildings, fake a registered class schedule.

Level 3: Faculty favors, fix grades, discredit a student, get a term paper written, get an expert to spend time researching for you, 24 hour library access, embezzle research funds (500 euros per act pt spent)

Level 4: Organize student protests and rallies, discredit faculty members, get tenure, have a team of grad students attempt your strange project, send in the campus cops.

Level 5: Falsify an undergraduate degree, run of facilities, get a fraternity banned from a campus, change campus policy, access rare books.

Level 6: Arrange major projects, alter curriculum institution wide, rearrange facilities, fire tenured people, eliminate programs, have buildings built, hand out honorary doctorates



RELIGIE & OCCULTISME

The non-secular world, all faiths.
Secret and fringe groups, libraries, experts and shops specializing in the paranormal.


Level 1: Identify secular members of a given faith in local area, peruse public church records, use a church as a meeting place, get a priest's phone number.
Contact common occult groups and practices, join a fringe religion, learn about new trends or dangers to the occult subculture, acquire candles, bones, crystals, etc. of decent quality, acquire common ritual components (galangal oil, tamarisk, feathers, shiny stones, etc...)

Level 2: Identify higher church members, track congregation members; suspend lay members, get coffee/bibles/Mass for 100 people on short notice, meet with a rabbi/imam/priest wherever you want.
Acquire uncommon ritual components (alchemicaly pure metals, specifically prepared woods, century old finger bones etc...)

Level 3: Open or close a single church/temple/mosque, access private archives of the church, meet with the Bishop, get a house ritually sanctified, manipulate a church-owned charity, steal from the collection plate or dip into church funds (500 euros per act pt spent).
Acquire uncommon ritual components (objects gotten under very specific astrological/magical conditions, a "true" mandrake, etc...), occult tomes, and writings, manipulate a local cult, get a loremaster to answer a question, research a relatively common Ritual relating to your particular brand of Blood Magic

Level 4: Discredit or suspend higher-level members, find an average church-associated hunter or exorcist, manipulate a fanatic splinter group, start a heresy/witchcraft investigation.
Know where to find certain supernatural entities, research an uncommon Ritual relating to your particular brand of Blood Magic

Level 5: Organize major protests/boycotts, manipulate regional branches, access ancient church lore, identify someone with True Faith or a church-associated hunter group without meeting them.
Access minor magic items, research a rare Ritual relating to your particular brand of Blood Magic, meet with a demon/mage/spectre.

Level 6: Borrow or access church relics or sacred items, give a church-associated hunter false orders or information, get a graveyard desanctified, live safely as a Kindred priest
Research and unearth new or unheard of rituals or rites from tomes or writings, research a very Rare Ritual relating to your particular brand of Blood Magic, get local occult practitioners to do Domain-wide rituals, acquire powerful magic items.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Storytelling



Geregistreerd op: 26 Mei 2013
Berichten: 627

BerichtGeplaatst: 24-08-2013 18:10:44    Onderwerp: Reageren met citaat

Influence rules: acties

Acties: USE, SCAN, HIDE, LEND, GROW, INTRODUCE, BLOCK, DESTROY, USURP, DEFEND, POOL

Er zijn 11 mogelijke acties die je kan doen met je actiepunten (vaak afgekort tot ap).

Actiepunten worden bepaald door middel van een cumulatieve rekenkundige reeks. Ik zal mijzelf verduidelijken:

Heb je level 1, dan heb je 1 actiepunt.

Heb je level 2, dan heb je 1 + 2 = 3 actieptn

Lev 3: 1+2+3 = 6 ap

Lev 4: 1+2+3+4 = 10 ap

Lev 5: 1+2+3+4+5 = 15 ap

Lev 6: 1+2+3+4+5+6 = 21 ap

(ja, inderdaad, invloeden gaan tot 6)


De speler kiest zelf hoeveel actieptn hij inzet voor een bepaalde actie (en weet dus niet op voorhand of dit te veel, te weinig of juist genoeg is, dat wordt pas achteraf meegedeeld)

Wie meerdere actieptn tot zijn beschikking, kan natuurlijk meerdere acties doen in dezelfde maand.


1. USE

wie een use-actie doet, gebruikt zijn invloed om iets te verkrijgen. Welke soort use-acties je kan doen met welke invloedssfeer, staat hierboven in de thread beschreven.

Bij de meeste invloedssferen kan men een use-actie doen om cash geld te verkrijgen, maar de opbrengst per ap is afhankelijk v welke influence wordt gebruikt
(bij economie bvb verkrijg je 3000 £ per ap, terwijl je voor 1 ap religie en occultisme slechts 500 £ weet te verduisteren uit de kerkfondsen)

De lijst hierboven is slechts een lijst van voorbeelden van use-acties per invloedssfeer. Er zijn nog vele andere use-acties te bedenken. In bepaalde gevallen zal deze inzet v ap ook vergezeld moeten gaan van een roll.



2. SCAN

Als je scant, dan gebruik je je invloed om zaken te weten te komen.

Hoe meer ap in de scan worden gestopt, hoe meer kans je hebt om door een hide te breken, en hoe gedetailleerder het resultaat wordt.

Er zijn 2 verschillende soorten scans:

- een general scan: hiermee kom je te weten wie je rivalen zijn in een bepaalde invloedssfeer, en waar deze mee bezig zijn

- een targeted scan, gericht op een bepaald persoon, lokatie, gebeurtenis, ...

Wanneer je een mede-kindred target, dan breng je dus concreet zijn contactennetwerk in kaart.

(een targeted scan is noodzakelijk, of op zijn minst zeer nuttig, als voorbereiding op aanvallende acties tegenover een rivaal, zoals block, destroy of usurp)



3. HIDE

Hide verdedigt tegen scan-acties. Hoe meer ap in Hide worden gestopt, hoe meer kans de Hide heeft om effectief te zijn. Bij een gelijke score, wint de Hide, dus de Scanner moet 1 ap meer hebben gespendeerd om door de Hide te breken.

(in bepaalde larps wordt Hide ook Conceal genoemd)

Hide-actiepunten die onnodig waren en dus niet zijn gebruikt, worden NIET overgezet naar de volgende maand of opgespaard
(in tegenstelling tot defense-actieptn, waarbij dit wel het geval is)


Je kan een specifieke actie hiden, en de andere acties zichtbaar laten, als je dat wenst.

Je kan ook trachten de hide een beetje concreter in te vullen, bvb door een misleiding te creëren, een vals spoor uit te zetten.

(bepaalde disciplines, met name Forgetful Mind, Mask of 1000 Faces of Chimerstry, kunnen zeer nuttig zijn in dit opzicht. Influence-acties kunnen altijd begeleid worden door een roll)



4. LEND

Het is mogelijk om actiepunten uit te lenen aan iemand anders, die dan vrijelijk deze actiepunten kan inzetten naar eigen voorkeur.

(we laten een lend-actie doorgaan als we bevestiging krijgen van BEIDE partijen hierover. We zijn daar streng in. Desnoods moet het maar een maandje wachten)

Je kan actiepunten uitlenen aan zowel iemand die al zelf in deze invloedssfeer zit, als aan iemand die daar nog niet actief is.



5. GROW


Growen is je invloed uitbreiden.

Influences zijn backgrounds, en backgrounds daar kan je geen xp aan geven om te verhogen. Maar voor influences bestaat er een eigen systeem, dat de groei-ratio bepaalt

(dit is een nieuwe house rule, de oorspronkelijke grow-regels zorgden voor een veel te explosieve groei, en we hebben daarom gesleuteld aan de voorwaarden en de tijdsperiodes)

Het werkt als volgt:
Om van level 1 naar level 2 te groeien, heb je 4 maanden nodig, en 4 actiepunten (en moet je min 1 bolletje hebben in een overeenkomstige ability)

Om v lev 2 naar lev 3 te groeien, heb je 8 maanden nodig, en 8 ap (en moet je min 2 bolletjes hebben in een overeenkomstige ability)

Om v lev 3 naar lev 4 te groeien, heb je 12 maanden nodig, en 12 ap (en moet je min 3 bolletjes hebben in een overeenkomstige ability)

Om v lev 4 naar lev 5 te groeien, heb je 16 maanden nodig, en 16 ap (en moet je min 4 bolletjes hebben in een overeenkomstige ability)

Om v lev 5 naar lev 6 te groeien, heb je 20 maanden nodig, en 20 ap (en moet je min 5 bolletjes hebben in een overeenkomstige ability)

De tijd begint te lopen van zodra je het eerste actiepunt hebt ingezet.
Je mag maar 1 actiept per maand in Grow stoppen. Nooit meer (dit is een nieuwe house rule)

Je hoeft niet per se elke maand 1 ap in te zetten. Maar als je dus een maand de grow overslaapt omdat je al je ap nodig hebt voor iets anders, dan kan je dat niét de volgende maand compenseren.

Als alle actiepunten zijn gespendeerd en voldoende tijd is verlopen, dan groei je naar het volgend niveau, TENZIJ dit wordt geblokkeerd (door een BLOCK van een rivaal, of door overcrowding)


Noot: om ingame van invloeden meer te maken dan wiskundige schema's en berekeningen, is het sterk aan te raden om elke groei-actie ook reëel en levensecht te maken, door dus niet zomaar te 'growen in onderwijs', maar bvb te beschrijven hoe je via je contactpersoon aan de UGent op een receptie kennis maakt met de decaan van een andere faculteit, en hoe je je zelf voordoet als mogelijke geldschieter van 1 v diens onderzoeksprojecten, en zo je invloed in het academische milieu weet uit te breiden.

Een belangrijke tip: maak alles concreet. Verzin namen. Als je 'justitie & veiligheid' hebt, specifieer of dit rechters zijn, of advocaten, of procureurs, of politie-agenten, of notarissen, of een security-firma ... Als je ‘gezondheid’ hebt, kies een specifiek ziekenhuis. Enzovoort...

En als je ingame over influences spreekt, gebruik dan Nederlandse vertalingen, en allerlei synoniemen. Praat niet midden in een Nederlandse zin plots over je 'occult influence', maar zeg bvb 'mijn connecties binnen de occulte milieus', of 'de paranormale kringen'.
Dit geldt voor alle regeltermen eigenlijk, maar bij influences heb ik gemerkt dat dit een groot probleem is voor sommigen. En dat breekt de ingame sfeer voor alle omstaanders. Tracht dit te vermijden, en gebruik geen regeltechnische termen. Spreek nooit ingame over levels of actiepunten
!



6. INTRODUCE

Je kan een bondgenoot introduceren in een invloedssfeer waar jij zelf al in zit (je moet wel zelf al minstens op level 2 zitten)

Om een introductie te doen slagen, zijn er 3 ap nodig, en 3 maanden. Je spendeert dus 1 ap / maand

Net als bij Grow begint de tijd te lopen van zodra het eerste actiepunt is gespendeerd

En net als bij Grow geldt dat als je een maand overslaat, je dit de volgende maand niét kan compeseren door meer dan het maximum van 1 ap per maand in Introduce te stoppen

Ook introducties kunnen worden tegengehouden door een Block van een rivaal, of door overcrowding



7. BLOCK

(of Blokkade in het Nederlands, ik heb de neiging om beide termen door elkaar te gebruiken)

Een Block is de minst agressieve van de 3 attack-opties. Het wordt vaak ingezet als een soort eerste waarschuwing, als dreigement, en soms ook om een onderhandelingspositie te verstevigen vooraleer men rond de tafel gaat zitten om een deal te sluiten.

Bij een Block wordt een bepaalde actie verhinderd. Diegene die de block uitvoert, kiest de modaliteiten.

Je kan bvb een bepaald persoon blokkeren, en hem verhinderen om gelijk welke actie te doen (behalve Defend, Hide en Scan, wat nooit kan worden geblokkeerd).

Maar je kan ook een specifieke actie blokkeren bij die persoon, bvb dat hij niet mag usen, maar wel growen en de rest. Of dat hij niet mag growen of introducen, maar wel usen...

Je kan ook geen persoon, maar een specifieke handeling blokkeren, zonder dat je op voorhand weet wie als eerste deze handeling zal uitvoeren
Bvb: "ik blokkeer de volgende persoon die met zijn health een lijkschouwersrapport opvraagt"

Een Block wordt gecounterd door Defense (net zoals dit het geval is met de andere 2 attack-opties Destroy en Usurp)

Vandaar dat het belangrijk is om eerst (het beste is de maand voordien) je rivaal te Scannen, zodat je weet hoeveel actieptn je al minstens moet investeren in het doorbreken van die Defense, zodat je er nog overhoudt voor de Block zelf.

Bvb: iemand heeft een Defense van 5 opgebouwd. Dwz dat je minstens 6 ap moet inzetten om een geslaagde Block te kunnen doen. De eerste 5 worden gebruikt om de Defense te vernietigen, het laatste ap voor de Block zelf.

Als je geen targeted scan hebt gedaan, dan moet je gokken.



8. DESTROY


Bij een Destroy-actie is het de bedoeling de invloed van je rivaal in een bepaalde invloedssfeer volledig te vernietigen.

Eerst moet er door de Defense worden gebroken

(en net als hierboven bij een Block is het dus aangewezen de maand voordien een targeted scan te doen op je slachtoffer, zodat je weet hoeveel actiepunten je hier al voor nodig zult hebben)

Daarna wordt de invloed vernietigd, en dit volgens een gespiegeld patroon als bij growth (dus: 16 ap om iemand v 5 naar 4 te krijgen, 12 ap om iemand van 4 naar 3 te krijgen, 8 ap om iemand van 3 naar 2 te krijgen, 4 ap om iemand van 2 naar 1 te krijgen, en ten slotte nog 1 ap om iemand definitief op 0 te zetten)

Om dus concreet iemand te destroyen die bvb op lev 4 staat en een defense van 13 heeft opgebouwd, zijn dus 38 ap nodig (12+8+4+1+13)

Vaak worden destroys dan ook niet in 1 maand doorgevoerd, maar is dit een extended actie.

Noot: destroy is de meest effectieve actie om af te geraken van overcrowding



9. USURP


Bij een Usurp worden de invloeden van een rivaal niet vernietigd, maar overgenomen en bij je eigen invloed gevoegd.

Opnieuw moet eerst door de Defense worden gebroken.

Een targeted scan is een essentiële voorwaarde voor een Usurp, niet enkel om de defense te weten te komen, maar ook gewoon om meer info te hebben over het invloedsnetwerk van je target.

Enkel wanneer je voordien langdurig hebt samengewerkt met je target in een zogeheten pool (hierover later meer), is een targeted scan niet zo noodzakelijk (maar nog steeds handig)

Als je iemand usurpeert, dan gaat dit in quasi alle gevallen gepaard met een roll (bvb Dominate, Presence, Obfuscate,... of gewone attr + abil testen)

Vaak zijn usurps gecontesteerd, en proberen meerdere kindred tegelijk een zelfde voor de hand liggend slachtoffer zijn invloed over te nemen (bvb iemand die net in torpor is gegaan of is gevlucht uit het domein).
Wie wint, of wie het grootste deel van de koek krijgt, is dan afhankelijk van verschillende factoren

- het aantal actiepunten dat werd ingezet
- het resultaat van rolls
- de kennis die deze personen vooraf reeds hadden over het target en zijn invloeden
- de datum waarop de usurp werd aangekondigd (de rapste hebben een voordeel)

Als de usurp-actie lukt, dan worden de overgenomen actiepunten als bonus bij een growth gerekend


Ik ga een concreet voorbeeld geven ter verduidelijking:

2 personen met lev 3 in een bepaalde influence, usurpen iemand die eveneens lev 3 heeft. Dit zijn dus 6 ap om te verdelen

Na afweging v alle factoren wordt bepaald dat de eerste usurper 4 ap krijgt, en de tweede usurper 2 ap

Usurper 1 telt de 4 ap als bonus bij zijn lopende growth, zowel bij de ap als bij de maanden. Stel dat hij bvb op 8/12 ap, 8/12 mnd, stond, dan is dit net voldoende voor hem om direct naar 4 te groeien

Laat ons zeggen dat Usurper 2 eveneens op 8/12 ap, 8/12 mnd stond. Die versnelt dus zijn groei naar 10/12 ap, 10/12 mnd, maar groeit nog niet.


Het is onmogelijk om voordeel te halen uit een usurp van iemand die je zelf hebt geïntroduceerd. Want jij kent die mensen al, die zijn al onderdeel van je netwerk


Noot: Usurp is niet erg effectief tegen overcrowding, aangezien het totaal aantal actieptn in een sfeer vaak gelijk blijft, of slechts lichtjes daalt om al snel weer te stijgen, en in sommige gevallen zelfs stijgt



10. DEFEND

Defend verdedigt tegen Block, Destroy en Usurp-acties

(maar dus niét tegen Scan, daar dient Hide voor)

Punten in defense kunnen worden opgespaard, en verdwijnen dus niet op 't eind van de maand (zoals bij ongebruikte hide-actieptn wel het geval is)

De limiet voor opgespaarde defense is door ons vastgelegd op 50.

Je kan defense specifiëren, dus niet op de influence-sfeer in zijn geheel, maar op 1 specifiek gebouw of project, waarbij dan evt ook meerdere invloedssferen kunnen worden ingezet.


Twee concrete voorbeelden: een hospitaal defenden vanuit zowel gezondheid zelf als administratie, of een criminele operatie defenden vanuit zowel criminaliteit als justitie & veiligheid)

Als je op permanente basis met anderen samenwerkt in een permanente influence pool (meer hierover in het volgende punt), dan telt de Defense score op de hele pool. Dit is een enorm groot voordeel tegenover kindred die niet in een influence-samenwerkingsverband zitten.



11. POOL

Poolen betekent actiepunten vanuit meerdere bronnen samen inzetten voor een gemeenschappelijk doel.

1 character kan als hij meerdere invloedssferen heeft, deze poolen voor een sfeer-overlappend project.

Bvb: iemand zet zijn religie & occultisme en zijn onderwijs in voor een research-opdracht.


Meerdere characters kunnen ook poolen, zowel binnen 1 invloedssfeer, als vanuit meerdere influence spheres.

Dit kan een tijdelijke pool zijn, voor 1 maand of enkele maanden, voor een bepaald project.


Maar er zijn ook permanente samenwerkingsverbanden, bvb binnen een Clan of binnen een Coterie.

Een permanente influence pool wordt ook een 'influence front’ genoemd.

Dit heeft 3 grote voordelen:

- om te beginnen heb je meer actiepunten tot je beschikking
- de defense scores worden samengeteld, en gelden voor het hele front (de limiet is wel nog steeds 50)
- elke maand gelden de gespendeerde actieptn in hide op de hele pool, en niet enkel op de acties v diegene die ze inzet
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Duister Gent -> Huisregels Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum
Je mag niet stemmen in polls in dit subforum


Wilt u geen reclame op dit forum en genieten van extra voordelen? Klik dan vlug hier voor meer informatie!
 

Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
immo op Realo
Maak snel, eenvoudig en gratis uw eigen forum: Gratis Forum


Charcoal Theme by Zarron Media, converted for phpBB 2.0.5 by phpBB2.de