Duister Gent Duister Gent
LARP
 
 FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 

Character Sheet

 
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Duister Gent -> Character creation
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Storytelling



Geregistreerd op: 26 Mei 2013
Berichten: 627

BerichtGeplaatst: 26-05-2013 19:55:38    Onderwerp: Character Sheet Reageren met citaat

Hoe maak ik een personage?

Bij een roleplay maak je een personage op, aan de hand van een charactersheet.

Wij baseren ons op Vampire: the Masquerade v20.
http://wiki.white-wolf.com/worldofdarkness/index.php?title=Vampire:_The_Masquerade_20th_Anniversary_Edition_%28V20%29

Wij hebben echter enkele huisregels ingevoerd, die hierna in het rood zullen worden weergegeven. Deze regels kan je dus niet terugvinden in de boeken.

Een sheet ziet er zo uit:
http://mrgone.rocksolidshells.com/pdf/V20/V20_4-Page_Neonate_RevBorder.pdf

Technology vervangen we door Linguistics


Laatst aangepast door Storytelling op 26-05-2013 21:12:21; in totaal 1 keer bewerkt
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Storytelling



Geregistreerd op: 26 Mei 2013
Berichten: 627

BerichtGeplaatst: 26-05-2013 19:58:46    Onderwerp: Reageren met citaat

Als je het blad bekijkt, zie je dat er een hoop bolletjes zijn in te kleuren. Deze bolletjes geven een bepaalde score weer. Het zijn ook het aantal tienzijdige dobbelstenen dat je mag rollen als er een test plaatsvindt.

Concept
Je kiest een concept: wie je bent en wat je doet.

Clan
Je kiest ook een clan. Hierover later meer. Een clan bepaalt uit welke disciplines je bij aanvang van het spel mag kiezen. Elke clan heeft ook een clanflaw. Een nadeel of zwakte die intrinsiek met de clan verbonden is en die elk lid heeft.

Nature en demeanor
Om je een idee te geven over de persoonlijkheid, kies je een nature (hoe je bent), en een demeanor (hoe je je voordoet). Dit druk je uit in één woord, een soort archetype, zoals “rebel” of “loner” of “competitor”… (Wanneer je je nature en demeanor goed neerzet, helpt dit om uitgegeven willpowerpunten terug te krijgen.)

Attributes: 7-5-3

Daarna kies je of je meer een fysiek, een sociaal of een mentaal iemand bent. Je rangschikt deze categorieën naar eigen voorkeur, en krijgt dan 7, 5 en 3 bolletjes te verdelen over de 3 attributes (eigenschappen) van elke categorie.

De fysieke eigenschappen zijn Strength, Dexterity (behendigheid) en Stamina (incasseringsvermogen, fysieke weerstand).

De sociale eigenschappen zijn Charisma, Manipulation en Appearance.

De mentale eigenschappen zijn Perception, Intelligence en Wits (reactiesnelheid).

Abilities: 13-9-5
Daarna kies je hoe je de bolletjes voor abilities verdeelt. Er zijn opnieuw 3 categorieën, Talents, Skills en Knowledges. Je kiest opnieuw welke categorie je het belangrijkst vindt: daar verdeel je 13 bolletjes over, dan 9 bolletjes over de tweede belangrijkste categorie en 5 bolletjes over de minst belangrijke.

Bij het verdelen van de 13/9/5 bolletjes over de verschillende abilities mag je niet meer dan 3 punten aan dezelfde ability geven.

Huisregel: We behouden Linguistics als aparte Knowledge en niet als specialty van Academics. Technology is een specialty van Science of Crafts. Wat we wel overnemen van V20 is dat Dodge niet langer een aparte Talent is maar een specialty van Athletics.

Disciplines: 3
En dan zijn er nog de disciplines, de verschillende vormen van vampire-magic. Je clan bepaalt welke disciplines beschikbaar zijn voor een startend character. Je mag 3 bolletjes verdelen.

Virtues:7
Tot slot verdeel je 7 bolletjes over je Virtues : je Conscience (je geweten), je Self-control en je Courage.

Deze verdeling bepaalt nu je menselijkheid of Humanity, en je wilskracht of Willpower.
De Humanity score is gelijk aan de som van je Conscience en je Self-Control.
Je Willpower score is gelijk aan je Courage.
(Let op: een latere verhoging van de Virtues met XP, verandert niets aan de Humanity of Willpower-scores)

Backgrounds: 5
Daarna leg je nog je backgrounds vast: je hebt 5 bolletjes te verdelen, zoals bvb je resources (hoeveel geld je hebt), je influences in de mensenmaatschappij, of je generatie (hoe veel stappen je bent verwijderd van de eerste vampier, de mythische Caine. Hoe lager je generatie, hoe krachtiger je bent).
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Storytelling



Geregistreerd op: 26 Mei 2013
Berichten: 627

BerichtGeplaatst: 26-05-2013 20:37:19    Onderwerp: Reageren met citaat

In plaats van de gebruikelijke freebee punten, geven wij 45 XP bij character creation.

Deze eXperience Points kan je gebruiken om je personage sterker te maken door je scores te verhogen.

Van de 45 xp mag maximum 30 xp worden uitgegeven aan Disciplines


xp cost chart

Als je een attribute wilt verhogen, kost dit een aantal xp dat overeenkomt met je huidige score x4
Bvb Als je Strenght 2 hebt, en je wil naar 3 gaan, dan kost dit 8 XP.

Als je een ability wilt verhogen, kost dit een aantal xp dat overeenkomt met je huidige score x2.
Om een nieuwe ability van 0 naar 1 te brengen, kost het 3 xp.
Vanaf nu mag je je score wel boven 3 laten stijgen.

Als je een clandiscipline wilt verhogen, kost dit een aantal xp dat overeenkomt met je huidige score x5
Een non-clandiscipline verhogen, kost dit een aantal xp dat overeenkomt met je huidige score x7
Caitiffs (de clanlozen) hebben geen clan, en voor hen kost elke discipline dit een aantal xp dat overeenkomt met huidige score x6
Om een nieuwe discipline van 0 naar 1 te brengen, kost het 10 xp. (voor iedereen, zowel clan- als nonclandisciplines)

Bij de disciplines Necromancy en Thaumaturgy, bestaan er secondary paths. Als je die wilt verhogen kost dit een aantal xp dat overeenkomt met huidige score x4 .
Om een nieuw secondary path van 0 naar 1 te brengen, kost het 7 xp.
Maar je mag maar een secondary path aankopen als je primary path op 3 staat. En uiteraard mogen je secondary paths nooit hoger staan dan je primary path.

Als je een Virtue wilt verhogen, kost dit je huidige score x2

Als je je Humanity score of Morality Path wilt verhogen, kost je dit je huidige score x2

Als je je Willpower score wilt verhogen, kost dit je huidige score x1


Laatst aangepast door Storytelling op 04-08-2013 18:21:15; in totaal 1 keer bewerkt
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Storytelling



Geregistreerd op: 26 Mei 2013
Berichten: 627

BerichtGeplaatst: 26-05-2013 20:41:49    Onderwerp: Reageren met citaat

Specialties.

Zodra je score in een attribute of ability 4 is, krijg je een gratis specialty.

(Dit geldt niet voor de andere categoriën zoals Disciplines of Virtues,... )
Wanneer tijdens een test je specialty van toepassing is, tellen gerolde tientjes op de tienzijdige dobbelsteen dubbel. Wanneer er twijfel is, beslist de narrator of ST of de specialty van toepassing is.

Bvb. je staat op uitkijk en doet een test Perception + Alertness. Je hebt Perception 4 en Alertness 2. Op Perception heb je als specialty Attentive gekozen, die is dus van toepassing en mogelijke tientjes tellen dubbel. Alertness heeft een te lage score, dus je hebt daar nog geen specialty voor mogen kiezen.
Stel dat je als specialty Intuitive had gekozen, dan geldt die hier niet. Maar als je een Spirit's Touch zou rollen, zou Intuitive wel van toepassing zijn.


Wanneer je score in een ability naar 5 stijgt, krijg je opnieuw een gratis specialty. Dit geldt niet voor attributes

Bij sommige talents, skills en knowledges moet je al een speciality kiezen van zodra je ze aankoopt (score van 1). De talent is: Expression. De skills zijn: Crafts, Performance. De knowledges zijn Academics en Science.
Bij deze vijf abilities krijg je niet nog eens een gratis speciality als je score 4 bereikt. Maar wel als je score 5 is.

Je mag altijd een Specialty aankopen, ongeacht je score, maar dan kost dat 3 xp.


Laatst aangepast door Storytelling op 10-08-2013 15:05:42; in totaal 1 keer bewerkt
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Storytelling



Geregistreerd op: 26 Mei 2013
Berichten: 627

BerichtGeplaatst: 26-05-2013 20:49:19    Onderwerp: Reageren met citaat

Backgrounds.

Backgrounds kunnen NIET verhoogd of aangekocht worden met xp. Nooit.
Backgrounds kunnen echter wel stijgen of dalen in de loop van het spel door ingame gebeurtenissen.

Er wordt van je verwacht dat je een Background Story schrijft voor je character, aan het begin van je spel. Hierin verduidelijk je wie je bent.
Op basis van je Background Story krijg je van Storytelling tot een maximum van 10 extra BackGround Freebee-punten. Deze BGFB-punten kan je uitgeven aan Backgrounds en/of Merits.
Je mag wel nooit meer dan 7 punten Merits nemen.

Je krijgt uiteraard meer BGFB-punten als je personage afkomstig is uit de streek. We stellen het op prijs als je de geschiedenis van het domein en/of bloedlijnen van NPCs verwerkt in je achtergrond.


Meer uitleg over de criteria waarop Background Stories worden beoordeeld vind je elders in deze topic.


Laatst aangepast door Storytelling op 26-05-2013 21:04:08; in totaal 1 keer bewerkt
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Storytelling



Geregistreerd op: 26 Mei 2013
Berichten: 627

BerichtGeplaatst: 26-05-2013 20:56:15    Onderwerp: Reageren met citaat

Merits en Flaws.

Je mag maximum 7 punten merits en 7 punten flaws nemen. Maar je bent niet verplicht om dit te doen.

Als je meer punten aan merits neemt, dan kost dit BGFB punten.
Als je meer punten flaws neemt, dan levert dit extra BGFB punten op.

Merits en flaws moeten altijd voorgelegd worden aan Storytelling.
Storytelling kan altijd beslissen dat je gekozen merits en flaws niet bij je concept of de rest van je scores passen. Ook setting evenwicht kan een criterium zijn. Het zou niet realistisch zijn dat iedereen blush of health neemt bijvoorbeeld.

Er zijn bepaalde fysieke merits en flaws die enkel toegelaten zijn als je in staat bent om ze neer te zetten op een geloofwaardige manier. Zo kan je bvb wel de flaw one-eyed te nemen en een ooglapje dragen, maar het is onmogelijk om de merit huge size te nemen als je zelf klein van gestalte bent.

Sommige merits en flaws zijn zodanig zichtbaar dat je verplicht bent om ze kenbaar te maken aan je medespelers. Je kan dit bvb vermelden bij je character voorstelling op het forum. Het is natuurlijk te prefereren als je dit in je costuum of spel kan weergeven.
Voorbeelden van dergelijke merits en flaws zijn smell of the grave, disfigured, deformity, lame, monstrous, one eye, permanent fangs, glowing eyes, open wound, flesh of the corpse, eerie presence, cold breeze, touch of frost, blush of health,

Sommige merits en flaws hebben in onze setting een andere kostprijs in aantal punten dan vermeld staat in de V20 regels.
Addiction: 1-3 ptn flaw ipv 3 ptn flaw
1 ptn flaw voor nicotine of koffie, of andere gemakkelijk verkrijgbare substanties (legale softdrugs)
2 ptn flaw voor alcohol en andere legaal te verkrijgen harddrugs, maar ook illegale softdrugs zoals marihuana
3 ptn flaw voor illegale harddrugs
Infertile Vitae: 3 ptn flaw ipv 5 ptn flaw

De volgende merits en flaws zijn expliciet verboden.

Fifteenth generation
Child
Coldly Logical
Common Sense
Introspection
Language
Precocious
Flashbacks
Harmless
Sanctity
Rising Star
New Arrival
Recruitment Target
Narc
Lucky
Additional Discipline
Nine Lives
Lord of the Flies
Can't Cross Running Water
Dark Fate
Jack of All Trades
Sheriff's Friend
Harpy en Primogen (posities worden ingame verworven, niet gekocht bij char creation)
Former Prince
Red List

(deze lijst is gebaseerd op de merits en flaws uit het v20 basisboek, en uit de Guide to the Camarilla. Merits en flaws uit andere boeken zullen op case by case-basis beoordeeld worden)
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Duister Gent -> Character creation Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum
Je mag niet stemmen in polls in dit subforum


Wilt u geen reclame op dit forum en genieten van extra voordelen? Klik dan vlug hier voor meer informatie!
 

Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
immo op Realo
Maak snel, eenvoudig en gratis uw eigen forum: Gratis Forum



Charcoal Theme by Zarron Media, converted for phpBB 2.0.5 by phpBB2.de